Permit w Paryzu;)

Amelia odebrala wlasnie tzw. “driver permit”, czyli dokument formalnie upowazniajacy ja do nauki jazdy samochodem. Meli oczywiscie podekscytowana! Prawo jazdy moze otrzymac po ukonczeniu 16 roku zycia, czyli za pol roku. Do tego czasu musi oczywiscie nauczyc sie jezdzic oraz zdac egzamin praktyczny. Teorie przerobila online, zdala egzamin teoretyczny – co wymagane bylo zeby otrzymac powyzszy ‘permit’. Przed nami jazda, nauka parkowania, etc. Zapisujemy ja na nauke jazdy do szkolki, ale prawda jest taka, ze i tak trzeba bedzie z Meli sporo pojezdzic zeby sie nauczyla, nabrala wprawy i swobodnie poczula sie za kolkiem.

Totalnie nie jestem psychicznie gotowa na to, ze moje dziecko usiadzie za kierownica poruszajacego sie pojazdu. Moze do tego “dojrzeje”, choc bardziej chyba pogodze sie z sytuacja. Rozumiem, ze Meli musi nauczyc sie jezdzic, ze samochod to tutaj koniecznosc, ze pewnie jak wyjdzie z domu bedzie musiala auto miec i sie nim poruszac. Na razie jednak nie dopuszczam do siebie mysli, ze to kiedys nastapi. Kiedys tam, za iles, ale jeszcze nie teraz bedziemy sie tym martwic, bedziemy myslec o aucie dla niej. Na razie, powolotku, bez pospiechu niech sobie jezdzi, niech nabiera wprawy. Ja tymczasem pozyje sobie jeszcze zludzeniami, ze mnie to nie dotyczy;)

Po owy ‘permit’ musielismy jechac ok. 1.5 od Dallas bo w Dallas wolnych terminow w tutejszym BMV (urzedzie komunikacji) nie bylo do pazdziernika. Znalezlismy wiec mniejszy, mniej oblegany urzad w Paris, TX. Przy okazji mielismy wiec wycieczke do Paryza;) Troche rozni sie od tego we Francji – teksanski Paryz ma wprawdzie wieze Eiffla, ale o malo jej nie przegapilismy bo nie jest zbyt wysoka. Za to znajdujacy sie obok niej memorial jest ciekawy i imponujacy. Upamietnia weteranow wojennych, ktorzy polegli na wojnach. Pokrecilismy sie troche po miescie, cpykneli kilka pamiatkowych fotek i juz nas tam nie bylo.

2 thoughts on “Permit w Paryzu;)

  1. Igomama says:

    Powodzenia dla córci w nauce jazdy autem!
    Młodzi mają większą smykałkę do tego niż starsi.
    Ja mimo, że mam prawo jazdy, niestety, nie umiem przełamać strachu przed prowadzeniem auta. Może za późno zaczęłam się uczyć jeździć.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s